пʼятниця, 5 травня 2017 р.

Нові часи

Так, повернення до розгляду стану Спільного проекту, його траєкторії розвитку.

Нагодою є нова публікація і розмова, що її ми з цього приводу мали з шановними колегами.

Як можна побачити, я пообіцяв вникнути в пропозиції пана Олександра ще раз, тепер вже в новій ситуації. Як щодо проекту як такого, так і його оточення, близького і не дуже. Я маю на увазі учасників спільноти і тих, хто якось близький до наведених в проекті ідей.

То берімося до роботи.


1. Що таке Спільний проект


Як ІТшник я маю на увазі інформаційний бік справи. Перед тим, як читати, маємо побачити всю картину. Отже, СП на сьогодні це:

1.1 Фейбсук-група Спільний проект.

Спробував подивитись на групу відстороненим поглядом. Як модератору модераторського форуму мені не звикати це робити. 

Зацитую з опису групи: 

Маємо метою СПІЛЬНО сформувати стратегічний Документ, який стане проектом Візії і Дорожньої карти України.

Як на мене, то завдання нездійсненне. З двох причин: ідеологічної і технологічної. Ідеологічна полягає в тому, що підготувати такий документ (партійну програму) можна тільки на базі потужної, артикульованої ідеології (я знаю дві - християнську і соціалістичну; навіть широко відомі ліберальна і націоналістична неспроможні по факту на такий вклад у розвиток суспільства). А технологічна причина полягає в тому, що будь-який документ готує робоча група, з лідером чи координатором (редактором) і учасниками, що беруть на себе певні розділи. Нічого такого в СП я не помічаю.

Йдемо групою далі. Роботи над проектом як такої я не помітив. Я маю на увазі роботу в розумінні саме ІТшника, програміста чи, скажімо, інженера-будівельника, машинобудівника - всі вони мають на увазі певний комплект документації. Не видно розробки оцієї документації, якихось чергових версій документів, може програм, баз даних. Ну просто публікації. Це скоріше ЗМІ? Ну а може і проект, але в розумінні гуманітарному не інженерному.

Знайшов цікавий текст від Юрія Макарова. С позитивною оцінкою СП як перспективної справи, базованої на сучасних уявленнях про суспільство, його розвиток, сучасні інструменти демократії. Маю надію, що пан Юрій візьме участь у подальшій розмові про СП.

Зазирнув у перелік файлів групи. Ну це ж і є його інформаційна база. Скажу чесно, це найбільший перелік, що я колись бачив. Не можу сказати, скільки їх там, але скільки раз натиснув на PgDn скажу, порахував: 26. В одному екрані назви десь 10 документів. То оцінка потужності бази: 260 одиниць зберігання (з 2012 року). Без жодного індексу, допоміжного апарату пошуку, анотацій... 

Є таке поняття: забити канал. Це коли бюрократ каже активісту: я буду надсилати вам всі документи, які одержую, в мене нема від вас жодного секрету. Зрозуміло, щось побачити чи зрозуміти в таком потоці інформації неможливо. От я і кажу (як колись): таку силу силенну інформації треба оформити належним чином, без цього вона марнується, а елементарним чином організована буде працювати.

1.2. Фейсбук-група Позитивний сценарій Спільного проекту.

Тут, на відміну від першої групи, виразні ознаки роботи над проектом: файл №1, файл №7. І, таким чином, є допоміжний апарат, індекс, нехай простий, але він незамінний, можна побачити систему документації проекту.

Оскільки приводом для розмови є файл №3, то ми до нього згодом повернемось, а зараз ще трохи про групу. З березня 2016 року накопичено десь приблизно 30 документів. І, маленьке розчарування, нумерацію документів не видно. В назвах, що подає Фейсбук, вона не відображена. Але це можна легко виправити, вставити в назву цифру. Що буде кроком на користь підвищення інформаційної якості бази. Ну, загальний індекс (зміст, синопсис, огляд), а також коротенькі анотації до кожного документу - це теж варто було б зробити. Інакше це не база, а просто архів есе чи статей для ЗМІ певного автора. Теж певний жанр, але просто інший.

1.3. Фейсбук-сторінка Спільний проект

Тут я не зрозумів. Ну самої потреби в наявності у складі кластеру саме такої сторінки. Практика підказує іншу схему. Втім, зрозуміло, це тільки один з поглядів, можливо учасники СП мають тут свої резони.

1.4. Сайт

Ні, не цей, на якому ми зараз знаходимось. Цей не є складовою кластеру, це просто співпадіння широко вживаних слів про спільність і проект. На сторінці проекту згаданий сайт, який поки що не працює, але, очевидно, його запуск є в планах спільноти проекту.


2. Файл №3


Але я пообіцяв пану Олександру, що спробую віднайти переконливі для мене нові риси СП, на додаток до тих, що з ними я вже знайомився раніше.

Результат можна знайти в цьому документі. Так, це і є файл номер три з коментарями.

Немає коментарів:

Дописати коментар